Framtidskris

Här sitter jag en sjukt varm måndag i slutet av maj och identitetskrisar! 
Idag har jag haft två lektioner. En på morgonen, då satt jag och broderade lite meningslöst i brist på vettigare saker att göra, och en på sista timmen då vi satt och vek delfiner och svalor av papper. Däremellan har jag hunnit med typ tre timmar hål, som jag har tillbringat i solen och snackat skit. 

Innan dess hade jag typ den perfekta långhelgen. Jag har hängt med alla fina tjejer i klassen, och med mina andra fina vänner, och så har jag sytt två klänningar och kjolen till min studentklänning. Och så har jag läst i fantastiska Hunger games-trilogin och ätit godis en hel del. Ganska så ultimat långhelg, med andra ord. 

Men nu i skolan insåg jag att jag har inlämning på torsdag. Min hjärna tog tyvärr sommarlov typ i tisdags, så jag har lite svårt att hitta fokus och skriva något smart och djupt om den postmoderna konsten.. Synd för mig och mitt betyg i Nutida konst, kan man ju tycka! 

I alla fall. Nu tänkte jag sätta igång på allvar och ba, skriva så att tangenterna glöder, och få ner något intressant om hur olika människor ser på konst. (Och lyssna på James Blake och svimma av Hultsfreds-peppen!)

Jag sitter och klagar och tycker synd om mig själv tills jag kommer på att detta antagligen är den sista stora uppsatsen jga skriver i mitt gymnasieliv, och då slutar jag klaga och får panik istället. Jag vill aldrig bli stor, helst bara vara 18 och gå i trean hela livet.
Men nu ska jag som sagt gå tillbaka till mitt pluggande. Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0