Praktiktråk

Idag var min andra dag på min praktik! Jag var ute i sista minuten om vanligt och lyckades inte hitta på något speciellt roligt ställe så jag gick till Gislaveds second hand-butik. Jag tänkte att de alltid kunde behöva lite hjälp och att det är roligt att hjälpa till osv osv. Så nu har jag varit där i två dagar och typ.. sorterat saker, strykt gamla kläder, diskat, pratat med pensionärer som är volontärer. Inte världens roligaste måste jag erkänna, men jag är där typ fyra timmar om dagen och behäver inte anstränga mig speciellt mycket såatteh, det känns faktiskt helt okej. Kunde haft en värre praktikplats faktiskt. Kan ju inte riktigt jämföra med förra året när jag hängde med Jarvis Cocker (okej inte riktigt men jag hälsade nästan på honom okej?!), men med tanke på att jag inte orkade fixa något förrän typ en vecka sedan så ska jag väl inte klaga. 
Annars händer det inte mycket här, Sandra har lånat första Desperate Houswives-boxen av sin kompis och sedan glömt ta med den hem så jag och Cornelia sitter mest bara och tittar på det hela tiden. Har liksom hunnit titta på nio avnitt sedan i söndags och nästan stickat klart ett bakstycke på en tröja.. Det säger kanske något om hur mycket liv jag har.
Vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget faktiskt. Uppdatering på livet bara ungefär. Nu ska jag nog gå och lägga mig så att jag är utvilad till morgondagens strykande av gamla kläder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0