Saker man kan ägna en kväll åt

Det vettigaste jag har ägnat min kväll åt ikväll är att diskutera begreppet YOLO med mamma och min syster. Mamma var, inte speciellt förvånande, inte bekant med begreppet så vi förklarade vad det innebar - You only live once - och sen tillbringade vi resten av måltiden med att säga det efter varje mening. 

"Äta pizza på en söndag.. YOLO!"
"Jag måste verkligen rapa nu, förlåt, men YOLO!" 
"Jag ska äta choklad och se Gossip Girl hela kvällen, YOLO ju!"

Det, varvat med "justgirlythings!" är min nya favoritgrej att säga efter meningar. Det senare kommer från denna urkorkade blogg: http://justgirlythings.tumblr.com/ där man kan hitta diverse grejer som enligt dem är, just girly. Typ "booty shorts" "wanting skinny legs" "taking pictures in bikinis with your friends" och "getting glitter everywhere". Massa saker som alla tjejer kan relatera till, liksom. Bara tjejiga grejer, mm klart att jag är missnöjd med min kropp för jag är ju tjej, men klart att jag törstar bekräftelse och tar tusen kort på mig själv i bikini för att jag är tjej, mm klart att jag älskar one direction för jag är tjej, givetvis älskar jag tramsiga cupcakes för att jag är ju tjej!"

Den brukar jag gå in på ibland för att roa mig. Sen vänder jag mig till min syster och säger saker som "feeling sexy on my way to the bathroom.. Just girly things!" eller "eating chocolate until I feel sick.. Just girly things!" och ba relaterar. 

Så nu överväger jag att skita i min blogg och starta en tumblr där jag lägger ut mitt liv i bilder och skriver små YOLO- eller justgirlythings-meddelanden istället. 

Eller kanske inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0