Natt på gärdet...

Jag hade nog kanske antagligen tidernas finaste och roligaste torsdag igår. 
Den började väl lite vanligt med en kulturhistorielektion. Men det gick bra för jag hade min blåa prickiga klänning på mig och en stor rosett som fluga! Det blev håltimme och vi gick runt på skolan och skrev ut superhäftiga affischer och satte upp lite överallt på skolan.
Jag måste vara stolt och erkänna att jag var med och gjorde affischen så snygg som den var! 
Sedan gick jag till matsalen och åt sisådär ett kilo morötter till lunch (det var soppa, vad gör man liksom?)
Hade ett lite smått misslyckat svenskprov men sedan kunde festligheterna börja! 
Jag tog med mig all spännande rekvisita som kläder, kryckor, gummistövlar osv osv så traskade klassen bort till konsertsalen och började rigga upp inför showen! Jag fick ha mygga istället för vanlig mikrofon och kände mig typ som Britney Spears. Vi övade hela eftermiddagen och det var det sjukt mycket värt. 
Efter lite ensemblespel på skolan så var det äntligen dags för showen som jag senast i tisdags bara hade en massa ångest över... Det blev hur bra som helst. Hur bra som helst. 
Jag spelade världens roligaste roll och var nästan läskigare än monstren själv tycker jag, med mina beige byxor, blå skjorta och gummistövlar med en lapp där det stod "hunter". 
Hela klassen spelade, sjöng och spelade teater så jävla bra. Så jävla bra. 
Får jag säga det själv så gjorde vi en himla rolig show. Och jag blev så sjukt glad när folk i publiken skrattade! Och när de sa att det var bra efteråt! 
Livets kväll, livets show! Åh det var så kul. Och vi fikade som bara esteter kan och höll min stackars syster vaken inpå natten i mitt vardagsrum.. 

Så himla fint vare. Ville mest dela med mig av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0