Göra kaos med engelskan

Åh tur att söndagar är så himla roliga i alla fall. Har liksom beslutat att jag inte får resa mig ifrån soffan förrän jag skrivit klart min filmanalys av Forrest Gump till engelskan. Än så länge går det sådär. Det är rätt gött att ligga här i soffan och jag har en fin pluggplaylist att lyssna på medan jag låtsas skriva och i själva verket surfar asos.com och kollar twitter. Det finns ca noll pluggpepp här. Trista frågor, tråkig film och dåliga formuleringar skyller jag på. I själva verket är det bara jag som inte har någon motivation. Har inte skrivit en uppsats sedan jag blev klar med Twilight-analysen i höstas, tror att all min analytiska reflektions-förmåga har gått i ide eller något, det här blir så himla dåligt. Lite panik över det eftersom min engelsklärare inte tycker om mig alls, vilket betyder att jag måste prestera extra bra på inlämningarna för att kompensera upp för hur störig hon tycker jag är som person på lektionerna. 

Festen i detta. 

Också ironin över att det här tog typ två minuter att skriva och innehåller ungefär lika många tecken som analysen som jag har suttit och glott på i typ två timmar nu. Bra jobbat, liksom. 

Okej nu ska jag sätta igång på riktigt. Göra kaos med Forrest Gump. Kaos, I say, KAOS!

Kommentarer
Postat av: Fridah

Jag har också analyserat Forrest Gump. På svenska, men det räckte. Fick se den tre gånger på en dag. Den filmen blir aldrig mer densamma.

2012-02-22 @ 19:55:09
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0