Funderingar

"Det är ju tur att man har ett liv och så," sa jag till fina Hanna innan jag gick hemåt idag efter skolan. Med lite ironi kanske, med tanke på att det är fredag idag och jag har fyllt hela eftermiddagen och kvällen med ungefär ingenting. 
Jag rensade bland två byrålådor fyllda med kläder, vek en massa linnen, rullade ihop lite garnnystan, tittade på lite skräp-tv. Och det är min fredag, liksom. Gotta get down on friday eller hur det nu var. 

Fast egentligen har jag inte direkt något emot att sitta själv ibland och bara.. ja, vara.
Ibland ligga på golvet och stirra upp i taket och fundera och tänka och vända och vrida på saker som jag önskar att jag inte behövde, ville eller helt enkelt är tvungen till att tänka på.
Ibland bara blunda och tänka på ingenting alls. Äta chokladen som min fina Viktor lämnade kvar åt mig, och fly från mina tankar ett tag. 

Skolan har inte riktigt hunnit komma igång för mig och jag har egentligen ingenting vettigare för mig, eller det är det jag intalar mig när jag slösar bort mina timmar på det här sättet. Osocial, trött och väldigt förvirrad. 

Puss och allt det där. Nu borde jag nog sova men jag kommer onekligen sitta på detta sätt ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Natasha

Håller med dig, det är väldigt fint att vara för sig själv ibland och bara ja, vara.



Och självklart får du mejla mig! Mejla till adressen i e-postfältet :) puss!

2011-09-03 @ 16:13:19
URL: http://teenagebattlefield.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0