Fotboll

Fotboll överallt hela kvällen här hemma. Sverige och England och jag bryr mig inte alls vem de möter, faktiskt.
När jag stod i köket och bakade kladdkaka så hörde jag ljudet in från tvn och började fundera.
Är englandsfansen ovanligt huliganaktiga idag? Är det någon speciell jätteviktig match? Hemskt vad de sjunger och klappar och har sig.
Sen kom jag på att det var ju bara avsaknaden av vuvuzelor i publiken som gjorde sig påmind. Efter en hel sommar (som kändes som en hel livstid) med en massa VM-matcher med de där vuvuzelorna malandes i bakgrunden så har jag ju vant mig, ändock ofrivilligt.

Jag tänkte gå in till pappa och Andy och berätta detta. Sen kom jag på att jag antagligen skulle bli lynchad om jag gick in där och sa något som inte var direkt och aktivt kopplat till fotbollen, typ "What a goal!" eller "good defence!".. eller vad i hela världen det är de sitter och gastar där inne.
Så jag sa ingenting. Eftersom jag kände att de inte var intresserade av min reflektion. Och sen bryr jag ju mig inte tillräckligt mycket för att uttala mig om själva matchen.

Så jag bloggar om det istället. Såklart.

Men nu tänkte jag äta kladdkaka och titta lite på Gossip Girl. Rätt okej ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0