Autumn leaves under frozen souls

Eftersom jag inte alls fick så mycket gjort som jag hade tänkt igår, så har jag en del plugg kvar.
Alltså är planen idag att sitta just precis här och försöka lära mig och begripa det där med Freuds utvecklingsfaser, klassisk och operativ betingning, perception och annat kul. Och så kanske hinna med att ta itu med resten. Typ svenskaboken som ska läsas ut, och så de där obegripliga mattetalen till exempel.

Men först psykologi.

Och medan jag pluggar lyssnar jag på min finaste lista just nu - Höst.

Sånt som är fint att lyssna på, när det blir lite kallare och man får börja ha mössa på sig för att man fryser om öronen istället för att man har en dålig hårdag.
När man har en hel dag av plugg att se fram emot och får sitta inne när det blåser kallt utanför fönstret.
När man inser att man har gjort något som har gjort någon ledsen när det var det sista man ville göra.
När det är sådana dagar då man vill ligga under duntäcket mest hela dagen och se halvdåliga serier medan man dagdrömmer om ett annat liv.
När man sitter och tänker alldeles för mycket, tänker och undrar och kanske kanske vågar hoppas på att hösten blir bra i år.
När man har mycket viktigare saker att göra egentligen men det slutar med att man sitter och försöker formulera alla tankar till något fint fastän ingen får läsa.

Då. Då är den listan ganska fin.

Eller, förresten. Det kanske bara är jag. Den är rätt fin att lyssna på när man bara vill höra lite fin musik också. Faktiskt.


Kommentarer
Postat av: matilda

Sv: :D Efter att ha läst lite på din blogg så måste jag säga igen att du skriver riktigt bra! :)

Och tack igen!

2011-10-23 @ 23:01:17
URL: http://apieceofnewyork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0