Dagens funderingar

Ni vet samhällsarbetet om nordirland som jag hade panik över igår? Jag har ju bara fixat så att inlämningen är uppskjuten till måndag.
Fattar knappt hur, för vi traskade upp till läraren som var skitsur på klassen eftersom ingen hade dykt upp på lektionen (det finns en anledning, lovar!) men efter lite smörande och sådär lyckades vi få inlämningen en vecka senare.. Lättnad? Typ, ja.

Anledningen, då, till att ingen var på samhällen, var att några dudes från en folkhögskola var på gärdet och spelade lite konsert för ESMK-klasserna. Jag brukar ju vara löjligt anti allt som har med jazz att göra, men de var riktigt duktiga och spelade rätt härliga låtar. Dock har jag ju lite svårt att fatta grejen med alla skumma solon (speciellt vokalistsolon) men.. Det var helt okej ändå!
I alla fall så låg det på samhällstimmen. I och för sig hade vi väl hunnit vara där i sisådär fyrtio minuter, men det behöver ju inte läraren veta. Det var ju rätt nice att sitta i oasen också.

Annars har väl dagen varit som vanligt. Skämde ut mig/dansade på eosen som vanligt (lite kul måste man ju ändå få ha) och failade på basen, som vanligt. Har gått och skrutit om Popadelica för alla hela dagen fast att ingen egentligen är speciellt intresserad.

Nu tänkte jag tvätta håret, gå och lägga mig, och peppa för nationellt prov i Engelska A som verkar hålla på i fucking evigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0