ANT

Idag hade vi ju ANT-dag också.

Ett lite sådär halvhjärtat försök av skolan att få fjortisarna på skolan att sluta röka, dricka och knarka.
Oj vad jag tror att det fungerar bra. Eller, nu ska vi inte vara negativa, men kom igen.
En random fjortis som festar och dricker och röker lär ju inte tänka "oj, vad gör jag? Jag ska bli rökfri och nykter nu alltså!" av en mossig polis som rabblar statistik och berättar om vad som händer om man dricker och blablablachachacha, eller en idrottslärare som berättar om lungcancer och ja...
Det känns inte så himla aktuellt. De flesta sitter bara och sover ändå, jag tror liksom inte att det har så himla mycket inverkan.

Men det var inte bara trist heller. På förmiddagen fick vi lyssna på en föreläsare som var nykter alkoholist och narkoman.
Ja, jag tänkte också bara "jaha, ska man sitta och lyssna på en gammal knarkare utan tänder som berättar om hur farligt det är med droger", men det var faktiskt riktigt intressant.
Jag satt där i två timmar och lyssnade verkligen, och det händer inte ofta kan jag berätta. Står en lärare och har genomgång eller ja, en polis som pratar statistik, så börjar jag tänka på annat efter typ fem minuter, högst, jag orkar verkligen inte koncentrera mig.
Men jag satt och lyssnade fruktansvärt noga!

Så nu är jag hemma och borde verkligen plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0