Whiny little bitch

Innan jag fortsatter gnalla maste jag bara saga att jag har det javligt gott. Allt ar ratt nice. Men det ar ju mycket roligare att klaga, sa alltid hittar jag nagot!

Jag tycker ju himla mycket om att vara i London. Det ar san tur att min farfar bor har, gangavstand till Camden market och Topshop och Primark.
Men det ar inte lite pafrestande att bo har.
For det forsta, sa bor vi sju stycken i en liten lagenhet med tva savrum (vi har varit atta i och for sig). Sovrummen ar inte stora. Alltsa sover jag, min syster, min mamma och min pappa pa golvet i vardagsrummet pa luftmadrasser. Vilket for det forsta, inte ar sa bekvamt, och for det andra, inte ar sa praktiskt. Mest for att man omojligtvis kan sova till langre an atta eftersom alla andra ar vakna och garna vill sitta i soffan och dricka te och prata. Och sedan kan jag ju tillagga att det inte ar helt okej for min OCD som inte garna vill ligga garna golvet, eftersom golvet ar en heltackningsmatta (som overallt i england) och det inte ar en social norm att ta av sig skorna nar man gar in. Alltsa sover jag nastan (okej, det ar en madrass emellan, men anda) pa en matta dar smutsiga Londonskor har trampat. Som sagt, inte sa bra for min OCD.
Sen ar det ju allmant ratt jobbigt att vara sexton och inte ha ett rum att stanga in sig i. Jag far sitta i fotbollssoffan eller i koket nar jag ska chilla eller skriva eller lasa. Nar jag byter om och sminkar mig far jag lana nagons sovrum.. Och ingen helkroppspegel finns det heller. Narcissist soom jag ar, sa dor ju jag.

Koket sedan. Bordet far plats med tre stycken. Och det ar lite trangt. Resten far sitta i soffan, eller vanta tills de som sitter vid bordet har atit upp.

Och badrummet.. Ja, fran borjan sa ar det ju inte ett vidare lyckat koncept att sju personer delar pa ett badrum och en toa. Sen ar det hela konceptet som britterna har kommit pa, att toaletten finns i ett rum och handfat och badkar finns i ett annat. jag menar, WTF? Men ja. Ganska jobbigt nar man har mens, kan jag konstatera for alla som ville veta.
Och sedan ar det ju ocksa sa att det ar en hel upplevelse att tvatta handerna eftersom varmvatten kommer fran en kran och kallvatten fran en annan. Antingen far man skalla handerna, eller fylla upp handfatet for att tvatta handerna.. Skitjobbigt.

Aaaaaah jag alskar att gnalla!
Jag menar, om nagon annan orkar lasa detta sa framstar ju jag som varldens whiny little spoilt bitch som bara lipar och gnaller over allt.
Men som sagt, safinns det mycket jag tycker ar fett ocksa. Men det har ar MIN blogg och jag gnaller om jag vill det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0