Til alla som undrade var jag har haft for mig (alla racker upp en hand)

Tillbaka till civilisationen! Tillbaka i huvudstaden!

Har haft det forjavla harligt maste jag saga, trots att jag har blivit lite smadepp varje gang jag tankt pa att jag inte fick det dar VN-jobbet som jag sa garna ville ha (jag vet, jag ar patetisk. Get over it, seriost.).
Men annars har det varit sa fint!
Hastings ar verkligen en av mina favoritstader (i och for sig inte sarskilt berest, men anda). Alskar verkligen att vi bor i gamla stan, att man gar forbi hus som var byggda pa femtonhundratalet (!) som folk fortfarande bor i, att folk malar sina hus i pastellrosa och blatt. Alskar att det finns olika pubar och uteserveringar overallt och folk overallt som ar glada och somriga och ah, allt ar bara sa fint. Man kan ga fran Topshop och the city centre till havet pa fem minuter, liksom.
Det fanns en fantastisk musikaffar somo jag halsade pa tva ganger for att stilla min gitarrabstinens.
En dag gick vi till en pub som lag cirka fem minuter fran dar vi bodde och dar satt typ sju manniskor runt ett bord med fioler, gitarrer, kontrabas och annat, och spelade bluegrass. Bara sadar.
Vadret var fint ocksa, sa jag var tvungen att kopa en prickig bikini (jag klagar inte!) och steka och.. eh, ja, branna mig. Som vanligt. Jag har valet att vara vit eller att vara rod. Jag valde rod.
Sa ja, sammanfattningsvis, veckan i Hastings var sa himla fin. Sol och promenader, fina bocker och kortspel med knappaste basta familjen, trevliga gamla tanter som sa Sorry darling nar om man rakade ga in i dem, lite skrivande, lite ah jag onskar att jag var pa Glastonbury och en massa vila. Sa himla harligt.

Sen akte vi till en liten husvagn langre ner pa kusten. Solade lite mer. Kollade pa Glastonbury pa tv, onskade att jag var dar. Firade pappa. Laste och skrev. Solade mig lite mera rod. Gick ner till havet mest hela tiden och gick en stund. Sen har jag lagt fler patianser an vad jag har gjort pa lange!

Och det ar ju anda det som jag ville ha utav elva dagar pa englands kust. Harligt lugnt och mysigt och bara.. ah.

Nu ar jag i London igen, vilket inte ar helt fel.
Imorgon ska jag till Primark. Igen.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0