Misstänker att ingen läser, skriver ändå.

Nu är jag måttligt trött i fötterna måste jag säga!

Dagen kunde börjat bättre - slääpa sig upp ur sängen, komma till spanskan, inse att det endast är vi och en till, plus läraren, där. Lämna boken, få betyg, gå därifrån. Tänka "jag kunde haft sovmorgon till halv tio, vad ska jag nu hitta på i en timme?"
Men jag och Hanna kommer på den brighta iden att varför inte städa skåpet nu när vi har en timme över?
Sagt och gjort.
Estet som man är, så ska vi ju inte läsa någon mer samhäll, historia eller spanska, så det blev ganska mycket papper att slänga.. Typ sjukt mycket. Minst ett helt träd tror jag nog.

Sen åkte vi till Villstad! Det var ju friluftsdag och aktiviteterna är inte så våldsamt ambitiösa och påkostade - spela fotboll eller gå från Villstad till Smålandsstenar.
Fotbollshatare som jag är, tog jag ju på mig min friluftskjol (min rutiga kjol som jag numera har valt att kalla friluftskjol, bara så att det skulle kännas motiverat att ha kjol på en friluftsdag) och vandrade! Och med roliga klasskamrater är ju inte det så dumt.
Lite minigolf blev det också, annars var alternativet att bada - vilket jag gärna inte gör, så kallt som det är nu. Jag suger rätt ordentligt på minigolf måste jag erkänna, och förlorade ganska stort. Men vad gör det?

När vi hade entertainat resten av världen med vår skönsång och skrivit upp oss på en lista, bar det av mot konsum. Jag och tio till supermysiga klasskompisar köpte fika för typ 200 spänn och gick hem till Clara! Fikabordet såg minst sagt imponerande ut med sodastreamad saft, chips, popcorn, kladdkaka och ballerinakex. Inte helt fel, säger jag bara!

Sammanfattningsvis? Jag har haft min sista spanskalektion någonsin, jag har ett städat skåp, jag har varit mycket hurtig och gått långt, jag har fikat brutalt mycket och har haft det trevligt med ESMKare.

Inte illa för en tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0