Fotboll.

Alltsa, vad fan ar det har med VM.
Minst tre matcher varenda dag! Seriost. Nar jag horde detta tankte jag "ah, det finns val ingen frisk manniska soom faktiskt kollar pa alla de dar matcherna"
Men jo. Nu ar det ju sa att vi ar ju anda i England, huliganernas hemland. Jag ser folk pa gatorna ga omkring i peruker i englands flagga. Bara sadar.
Jag har slutat bli forvanad av santhar:

och overpimpade pubar overallt med flaggor.

Och tro givetvis att jag har fotts in i en vansinnigt fotbollsintresserad slakt (okej, de ar britter) bara for det.

Sa vi har befunnit oss i London i en vecka nu. London, dar det finns sa mycket roligt att gora.
Givetvis sitter pappa, min bror, min farbror och min farfar sa bekvamt i soffan och kollar pa varenda en av dessa fotbollsmatcher. Tre om dagen. Minst. Fatta hur manga timmar fotboll det blir?
Jag fortsar mig inte pa det.
Men inte lipar jag, egentligen. Jag menar, nar det ar fotboll (las: hela tiden) sa gor jag alltid en av dessa tva saker: shoppar, eller sitter och ater choklad med Gossip Girl som sallskap.

Roligast ar det efter att de har suttit och kampat sig igenom en riktigt trakig match, en san dar ingen gor mal och ingenting hander.
De: "Well that was a bloody boring game!"
Jag: "I could of told you that before you started watching. What did you expect?"
Sen gar jag ivag och ater lite mera choklad och far latsas att jag ar jattefyndig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0