Eclipse

Vet ni en grej?

Jag har varit på en bio i London. Det är rätt coolt.

Eller, okej, nä. Det är egentligen bara jättetöntigt att jag inte varit på någon annan bio än den i gislaved innan och blir jätteimponerad av att de kan visa flera filmer samtidigt och sånt. Slutsatsen: Jag är inte speciellt cool, jag gick dock på bio med min syster i London igår. Tottenham Court Road Odeon, för alla som undrade. I alla fall.

Jag tänkte försöka skriva detta utan att låta som en hjärntvättat korkad fjortis som "alltså ba typ älskar twilight asmycke och typ är helt kär i edward och jejcob också för asså han har ju så jäääla fina muskler!"

Men det går nog inte. För jag tyckte ju att den var fin. Typ jättebra.
Twilight och New Moon var bra, men de var inte i närheten av lika bra som böckerna.
Eclipse närmar sig att vara lika bra som boken, även om allt givetvis inte kan komma med.
Sen tycker jag att det var himla fint att det fanns många tillfällen att skratta till filmen fast att det inte var en komedi och inga självklara skämt!
Eller så är det bara så att den brittiska publiken är mycket roligare än den svenska (eller, alltså, den gislavedska närmre bestämt).
Jag minns att när jag såg New Moon och Jacob gick utan tröja så gick det helt seriöst ett sus av "åååh" bland alla fjortistjejer.
Samma sak hände på Eclipse, skillnaden var att där följdes suset av ett asgarv eftersom.. ja, det är ju lite fjolligt.
Det var flera sådana tillfällen där jag började skratta, ibland för att någon annan skrattade jättemycket åt något som inte är kul, eller sånt som bara jag tycker är kul men som det tydligen fanns fler som tyckte, i publiken (oj vad jag snurrade ihop mig där men kan jag skylla på att jag har varit uppe sedan 04:58 imorse och rest hela dagen? Tack.).
Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska säga mera, eftersom handlingen i sig, återberättad, inte är så intressant eller lång. Det är bara någonting med det som gör att det blir intressant och åh.. Jag vet inte hur jag ska säga, men den var bara så himla fin.
En sån film som jag går och tänker på i efterhand, bara "just det, bion igår. Åh, fint!". Och sådana filmer tycker ju jag om.

(Misslyckas med att vara seriös och oberoende och berätta om filmen, lyckas med att låta som en fjortis. Bra gjort!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0