Yada, yada, yada.

Yo dudes!

Idag har varit en bra dag!
Fast att idrotten första lektionen var det jobbigaste jag har gjort på riktigt länge (Vid sådana tillfällen tänker jag att jag kanske borde börja träna. Sen kommer jag på bättre tankar.) och att lektionerna var döden.
90 minuter naturkunskap är inte att leka med. Speciellt inte när det är bland det värsta jag vet.
Sen mördar-eftermiddagen med tre (!) långa lektioner - samhäll, svenska och historia. Ja jag dog lite. Speciellt när jag var så himla hungrig jämt. Jag kläckte ur mig att "jag har varit hungrig sedan efter lunch!" Utan att fatta att det låter ganska korkat. Men sant! Skolmat är ju som den är. 
Uhm, allafall. Vad jag skulle komma till är att dagen var trevlig ändå! Kanske beror det på att jag har en sån underbar klass. Jag vet inte, men glad har jag varit.
Och jag har fått ett konkret tema på dagens outfit!
För det är ju så att jag gillar att klä ut mig/klä mig efter tema. Det finns ju smurf, skoluniform, vänsterpartist, skogshuggare och så vidare.
Men dagens var favoritkjolen och en vit- och rödrandig tröja. Det var inte bara jag som var hungrig, för plötsligt var jag lik en vandrande polkagris. Och det funkar ju! Så numera är det polkagris-temat. Och imorgon är det ju skjort-torsdag! (Any excuse för att få ha på mig mina mysiga gigantiska skjortor!)

Men, ja. Det var dagen, det. Nu har jag varit hemma, kollat 90210 (såå bra!) och faktiskt till och med städat lite. Eller.. Städat och städat, men jag har samlat ihop tidningshögarna lite grand i alla fall!

Och så är You and I med Wilco en väldigt fin låt.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0