Stare into a crystal ball and only see the past

Bara så ni vet. Jag är trött och jag svamlar och jag flummar och det här är inte intressant.

Idag började jag ju skolan, också. Just det, liksom. Nja men jag är alltid sån, när det är lov så känns skolan så himla långt bort, men när jag väl kommer dit känns det som att jag aldrig var borta.
Skillnaden den här gången, i jämförelse med andra gånger jag har kommit tillbaka till skolan efter ett lov, är väl att det känns okej.
Jag hade ingen fet ångest igår, jag har inte känt mig asdepp bara av att tänka på när skolan börjar på lovet, jag har inte känt mig som att jag vill... slänga mig ur ett fönster någon gång idag.

Det var mycket annorlunda igår, när jag tänkte efter, kände efter och kom på att jag plötsligt har en hälsosam relation till skolan. Då menar jag ju inte dealen med att lära sig, lyssna på lektioner, göra läxor, skriva prov, fixa betyg och sånt. För det klarar jag ju liksom av hyfsat för det mesta..
Jag pratar om den riktiga skolmiljön. Typ.. vem man sitter med på lektioner, vad jag gör på raster och hur jag... mår. Typ.
Jag har ju inte direkt viljat slänga mig ut ur ett fönster i skolan innan heller, men jag menar, ändå. Gymnasiet är nog första gången då det känns helt okej att det är söndag, att det ibland är mer än helt okej, att det är kul att gå till skolan. Att kunna stå och prata och vara sig själv och skratta och göra ingenting med folk vid skåpen på rasterna utan att vilja vara någon annanstans eller ständigt oroa sig för hur man beter sig, om man är okej, om man är accepterad.
Nu är ju inte allt svart&vitt och visst kan jag känna så ibland nu, och visst fanns det stunder på högstadiet då jag trivdes, men jag kan ändå se att jag trivs så mycket bättre nu.
Jag kan slappna av när jag går till skolan, jag vet att det är liksom, okej. Jag vet att det inte är så stor chans att få en gråtattack efter idrotten eller känna sig som att man skulle vilja vara var som helst utom just där, just då.


Kommentarer
Postat av: Lina

<3

2010-01-11 @ 22:06:36
URL: http://liinasofias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0