Fin fredag!

.. fast jag får ju understryka skillnaden på finfredag och fin fredag. Finfredag är när jag klär upp mig (alltså, inte idag). En fin fredag är en fredag som på något sätt har varit fin, alltså bra (typ, idag).

För idag har varit rätt härlig faktiskt! Det var ju inte easy getting out of bed som en viss Doherty en gång uttryckte det, men sen var det okej. Favoritleggings på och jag orkade till och med sminka mig.
I skolan hade vi matte i typ en halvtimme (läs; jag flummade och lyssnade på Bon Iver i en halvtimme) och sen skulle vi iväg och få information om alla kurser vi kan välja i tvåan.
Jag tänkte vara ambitiös och duktig och inte bara sitta och sitta i två timmar, utan faktiskt ta reda på nåt vettigt. och det lyckades jag väl nästan med. Kom fram till att psykologi verkar riktigt intressant, filosofi verkade sjukt flummigt (vad ÄR egentligen meningen med livet?? Och snön där ute, ÄR den vit? Uppfattar du samma vit som jag??) och lite annat. Ska antagligen välja ljudteknik också eftersom.. ah, eftersom man liksom borde det när man ändå går estet, typ.
Sedan tyckte jag lite synd om mig själv för att maten inte var alls god. och så hade vi en väldigt kort engelskalektion. Ett halvseriöst glosförhör som hela tre stycken hade pluggat på. Sen sjöng vi en sång om att köpa fisk & lägga de i vatten (eh, ja) och diskuterade föräldrakonserten. Sen slutade jag!
Så det är ju inte helt fel, liksom.

Så nu sitter jag här och borde väl öva på min gitarr och basläxa ganska mycket egentligen.
Men det orkar jag inte. Så jag sitter och spelar det jag kan & försöker lära mig There She Goes på bas. Så himla fin!


Och bara för det (och för att underbart fina Lina blev så imponerad av att jag la in en bild) så lägger jag ut en bild på the one and only, snyggiga Pete Doherty. Eller, snygg vet jag inte men.. liksom gör han låtar som There She Goes och Albion så gör det faktiskt ingenting hur han ser ut, det blir inte annat än bra. Och ja, jag skiter fullständigt i att han knarkar. Jag menar, lyssna bara. Allt är förlåtet, eller?

Men oj vad ambitiöst, förresten. Här sitter jag och skriver texter, lägger ut bilder och länkar och allt. Bara för att det är fredag och jag är på gott humör.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Lina

HAHA MIRRIZ :D

jag är stolt över dig!!!!!

2010-01-24 @ 12:33:18
URL: http://liinasofias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0