2009

Nu har jag ingenting bättre för mig, så jag tänkte skriva en sammanfattning av året 2009.

(Det kan ju tilläggas att jag skriver denna sammanfattning för att jag tycker att det är kul att ha det sen.. Det är inte så att jag förväntar mig att nån ska läsa det här, det blev.. väldigt långt. Och inte så kul. Om någon orkar läsa hela, så är jag typ skyldig den personen.. en kram. Eller nåt.)

Januari: Den här månaden gick till stor del åt att jag mest satt hemma. Träffade mina finaste vänner en del, men en del uttråkan också. Jag var på utblidningsmässa på gymnasiet och hade beslutsångest gånger hundra, hade ingen aning om vad jag skulle gå. Sista dagen kom och jag valde estet. Gick runt och var så vansinnigt kluven till om jag hade valt rätt, mest hela tiden. Hade friluftsdag i skolan och det var trevligt, kände faktiskt att jag trivdes hyfsat med livet för det mesta ändå.

Februari:
Jag pluggade en massa, skrev nationella prov och sov något onormalt mycket. Dog lite när jag fick reda på att Pete Doherty skulle till Peace & Love när jag inte kunde vara där. Hade sportlov då jag typ för forsta gången på länge kunde njuta av att vara ledig och göra vad jag ville utan att må dåligt. Sen åkte hela lundåkers nior till Göteborg för att se Mary Poppins, himla mysigt. Jag hade som sagt precis börjat trivas på Lundåker och vi hade det kul.

Mars: Åhå. Mars var ju inte favvomånaden direkt. Jag skulle ha intagningsprov till estet musik och jag var så nervös att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag var alldeles knäpp och kunde inte koncentrera mig på något överhuvud taget. Jag kom dit och var dålig och blyg, men jag överlevde. Det var bland det läskigaste jag har gjort tror jag... Men jag var så glad när jag hade gjort det. Eller, jag kunde inte slappna av förrns flera timmar efteråt, men då var det skönt.

April: Fin månad! Det var dansföreställningar som var himla kul, sen åkte jag och pappa till London på påsklovet. Jag skulle praoa på RIBA, det var.. okej jag lärde mig aldrig riktigt vad de sysslade med, men det hade med arkitektur att göra, i alla fall. Det var lite awkward ibland, men rätt trevligt. Plus att jag kunde gå till Topshop och prova skor jag inte kunde gå i på min lunch hour, vilket inte är helt fel. Jag köpte en himla gullig blommig klänning bara för att vi skulle på afternoon tea på Soho hotel, så himla mysigt så. Resten av tiden gick åt till att shoppa, se tv och äta godis.. underbar vecka faktiskt!
Tillbaka i skolan hälsade kören på ett ålderdomshem och hade det så kul.. Lundåkers kör var himla fin faktiskt!
I slutet av månaden hade vi Elevens val-dagar. Det gick ut på att vi hade körövningar, bild, musik, slöjd, hemkunskap och allmänt flum i tre dagar, verkligen mysigt. Det var en av de veckor som jag verkligen trivdes på Lundåker!

Maj: Också en väldigt fin månad. Den invigdes med att jag sinnnessjukt nog vann två biljetter till Popadelica u huskvarna. Så jag och Hanna åkte upp till Jönköping, jag köpte en himla fin klänning, sen var det bra musik, underbart väder och mysigt ställe och allt var rätt lovely. Sen fick jag reda på att Carl Barat skulle till Peace and love och jag dog lite mera av att jag inte kunde vara där.
Sen var det mitt sista högstadiesigges och jag var halvpepp. Men det blev rätt kul med rätt attityd. Jag spenderade massa tid på att vilja gå på festivaler som jag inte skulle ha någon chans att gå på. Det var spexfoto i skolan och jag orkade inte bry mig om att diskutera med min oresonliga klass, så vårat blev fail.
Satt och läste fina Twilightböckerna en del, så vansinnigt bra.
Jag skulle ha det hatade konditionstestet i skolan.. citat från min blogg dagen innan: "Imorgon ska jag ha kondidionstest i skolan. Jag, två och en halv freaking kilometer, ångest och döden har ett möte klockan tio och femtio vid elljusspåret."
Men jag dog inte.
Sen var det gisledagarna som var trevligare än vad det har varit alla andra år.. Det var fint väder, jag hade blommig kjol och det var rätt fint alltihop.
I maj började jag också lyssna mer på finaste Muse.

Juni: Skolan började sakta ner tempot och vi gjorde ingenting av värde, njöt av de sista dagarna på vårterminen. Badade med hela a-laget - massa folk, plus utomhusbad, plus dåligt väder är väl ingen lovely combination, men det går. Jag gjorde den här bloggen offentlig (okej, jag la ut adressen på bdb). jag och min bror bestämde oss för att gå på Muse i oktober och jag var pepp.
Vi hade heldagsövningar med kören och det var himla trevligt. Jag och en massa från klassen & paralellklassen åt på Chili Thai och hade det kul, sen var det avslutningsfest ute i skogen någonstans för alla nior och det var faktiskt riktigt trevligt.  Jag blev lite sentimental och tänkte att "vafan, jag kanske kommer sakna detta ändå."
Det var basebollturnering näst sista dagen, vilket var en riktigt traumatisk händelse.. jag får nästan ont i magen bara jag tänker på det, verkligen vidrigt på alla sätt. Men jag fick reda på att jag hade höjt mig i idrott, tröstade mig med att Bound Together hade kommit och framför allt, att jag aldrig mer skulle behöva genomlida en idrottslektion med klass 9c. Freaking lovely.
Det var skolavslutning, vi sjöng i kören och jag hade väldigt stora problem med att sätta mig ner på scenen i klänning. Jag fick goda föredomet och var glad. Sen fikade vi hos hanna som vanligt, tramsade och hade det underbart. På kvällen grillade vi med alla tjejer från paralell och min klass, kan sammanfattas med trevligt och sugar high.
Sedan var det sommarlov, så sjukt härligt. Jag njöt av att vara ledig och sedan åkte jag till england, mitt kära england. Jag hängde i London och i finaste Hastings i kanske världens sötaste hus, det var lovely väder och bara så.. fint.

Juli: Jag fastnade för White Lies, köpte skivor på second hand och åkte hem från england. Var nervös för att börja sommarjobba, jobbade tre veckor på presentverkstan i gislaved. Det är drag, må jag säga. Jag tabbade mig en massa gånger och hade så vansinnigt tråkigt ibland, men det funkar. Jag jobbade, hängde med vänner, gjorde ingenting och hade det bra.

Augusti: Jag var glad, hade beställt fina rosa skor, kollade på skins, kollade på O.C och slappade. Blev orolig för skolstarten.
Åkte till Göteborg med min familj och hade det vansinnigt trevligt. Vi campade på lisebergscamping (var en asläskig incident vid mitt i natten på väg till vårt tält.. vi gick vilse, poliser, galna fransmän som pratar om pistoler, så läskigt!), men det var så himla trevligt för det var kulturkalas, jag köpte en fin kjol, såg fina spelningar, gick runt i Göteborg och det var himla fint alltihop. Speciellt Molotov Jive, åh.
Sen var det nästan skolstart och jag var galet nervös. Jag köpte min fina blåa kappa och sen var det skolstart.
Vansinnigt spännande. Jag började en klass med 32 personer, jag kände en av dessa. Så 30 nya människor.. Många nya intryck. Det tog ett tag innan man lärde känna alla, men jag fick känslan av att det var en himla fin klass, ändå.

September: Skoldatorerna blev utdelade & jag blev lite smått databeroende av att ha en laptop tillgänglig hela tiden. Jag hade instrumentlektioner, vanliga lektioner och allt resulterade i att jag kände mig sjukt osmart och okunnig mest hela tiden. Men jag kände ändå att jag trivdes & hade valt rätt program. Jag invigde hösten genom att ha mössa på mig. Min bror hade en spansk utbytesstudent hemma i två veckor, vilket var, eh, annorlunda. Men vi hade tur, han kunde engelska, så jag slapp briljera med mina bristande spanskakunskaper. Jag sydde ett sjukt snyggt, blommigt datafodral som fick ersätta ryggsäcken. Hängde på bokmässan och fick min kalender signad av Winnerbäck. Jag hade orienteringsdag och jag dog inte.. fick inte ens ångest. Och det är ju ett stort steg framåt för mig.

Oktober: Jäävligt bra månad. Invigdes med att jag och finaste vännerna åkte till Växjö för att hälsa på en fin vän. Vi var allmänt störda, shoppade och hade det rätt underbart. Jag upptäckte att gammal musik kan vara himla bra.. 80-talet var rätt awesome!
Jag var också på en thairesturang med typ alla tjejer i klassen och insåg att alla är förjäkligt trevliga.
Satt inne en hel söndag och skrev ett historiearbete om nunnor.
En dag innan höstlovet skulle vi se en konsert med några folkhögskolemänniskor.. Jazz, inte min favorit. Men vi slapp gympan och jag var pepp. Sen på fredagen innan lovet satte jag och min bror oss på bussen till stockholm & jag var galet pepp. Vi sov hos fina kusinerna och på lördagen åkte vi till hovet för att se Muse! Köade i fyra timmar och dog lite på konserten för det var så jävla bra. Helt underbart, bara. Sen åkte vi bussen hem (jag i pyjamas, ehe.) och på tisdagen var det dags för nya äventyr - jag och syskonen flög till London! Också vansinnigt fin vecka. Jag shoppade fint, vandrade runt på Londons gator och åt en massa god mat. Så himla fint, helt enkelt.

November: Jag kom hem från england & in i skolrutinerna igen. Hade samhällsdebatt och så började jag lyssna på massa fin julmusik (inte alls tidigt!). Gick med i skolans luciakör, fyllde år. Hade lite krångel med mina vänner men det löste sig sen. Jag fick en mycket vacker blommig klänning, åt tårta och sminkade mig dagen i ära. Sen satt jag och pluggade historia hela födelsedagskvällen. Jag färgade håret & det blev himla mörkt men jag blev nöjd. Men sedan, på helgen, bjöd jag in ungefär hela klassen på fika (annonserade på lotstiden, haha.). Bakade en massa och så satt vi och hade det så trevligt så. Hade dock lite slayernacke dagen efter!
Sen skulle min musikaliska klass underhålla på en modevisning, det var himla kul att se. Och samma vecka var det utbildningsmässa i skolan, vilket inte är helt fel. Så var jag i Göteborg med två fina vänner också, verkligen inte fel. Fin vecka var det!

December: Sen var det plötsligt december. Chokladkalendrar i musikskåpet och mera julmusik. Så hade jag musikteoriprov som kanske gav upphov till månadens mesta ångest. Och så skulle vi dansa med rivalklassen smee på gympan, det var ju lite som det var. Sen gjorde jag en hel del som jag inte brukar, den här månaden. Jag klippte raklugg, jag var på dansuppvisning, jag var på xmasrock i gisleparken, jag var på julmarknad på liseberg, jag var på Alive i pingstkyrkan, jag var med i skolans luciatåg, jag var på New Moon, jag var på luciafirandet i kyrkan, överträffade mina förväntningar i musikteoriprovet, jag bytte julklappar med klassen, hade en massa julavslutningar, sprang runt och sjöng julsånger i hela skolan, var på houseworkshop i dansstudion, jag var på en förfest i anderstorp, byggt snögubbe, rimmat svinbra.. Sen en del grejer som jag brukar göra. Som att hänga med fina människor och sånt.

Så det var det året, det. 2009. Ett rätt fint år ändå, alltså. Sen kan jag ju hoppas att 2010 blir ännu bättre.. men jag är stort sett ändå nöjd med mitt år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0