I try to think, to make it slow

Jag sitter i min säng i mitt nya favoritplagg (pappas kofta!), lyssnar på The Cure och myser.
Jag har varit i ... okej förlåt jag vet inte vad det heter. Någonstans i skogen har jag firat nyår i alla fall!
Men nu är jag hemma och eftersom jag VET hur intresserad världen är tänkte jag redogöra för vad jag har hittat på.

Igår var jag så bright att jag gled runt i pyjamas tills jag kom på att jag hade typ en och en halv timme på mig att duscha, fixa mig, packa och äta. Då fick jag panik, stressade, hann inte platta håret eller sminka mig ordentligt. Orkade inte heller bry mig. Hann till bussen, åkte till Gnosjö med fina Hanna. Där hängde vi hos Oscar och jag fick mitt hår plattat.
Sedan gled vi vidare ut i skogen.. uhm, nånstans utanför Kulltorp I think? Eh, ingen koll. Men ja. I alla fall, där var Anton och Nathalie. Vi åt en massa god mat och hade det himla trevligt! Jag kände att jag mycket hellre tar det lugnt och har det mysigt, jag är verkligen ingen som vill ut och dricka och sånt, inte min grej.
Speciellt inte när jag redan var opepp och lite halvdryg på grund av ont i halsen och ont i magen. Men som sagt, det var fint.

Och nu är jag hemma. Trasslar in mig i sladdar och äter. Precis som alltid.

Och nu är det ett nytt år. Sinnessjukt.


(The Cure - Kyoto song)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0