2010

Mitt nyårslöfte förra året var bara att vara glad och att vara mig själv.
Jag vet inte hur bra jag har lyckats med det.. Jag tror att jag har varit glad himla mycket under det här året, men när jag inte var glad, så var jag ledsnare än vad jag har varit innan.. Eh, det blev rörigt, men alltså. När jag var glad, var jag mycket gladare än året innan, men när jag var ledsen var jag ledsnare.
Det där med att vara mig själv tror jag ändå att jag har lyckats med rätt bra, också. Jag har liksom konstaterat att hela dealen med att vara normal och att passa in är så jävla överskattad, så då har jag väl kommit en bit på vägen. Jag tar på mig vad jag vill utan att bry mig om vad folk tycker, för det mesta.
Visst är jag fortfarande sjukt osäker ibland, men ändå. Jag försöker vara mig själv.

I år har jag givetvis också nyårslöften. Men jag tycker bara om de som inte går att mäta.
Då känner jag mig inte så misslyckad.
Jag menar, säger jag att jag ska göra någonting så och så mycket varje dag och har en massa konkreta mål så känner jag mig bara failad när jag inte når upp till det.
Så årets löften är ungefär lika lama. Ingenting jag behöver nämna här egentligen, men bara sånt som jag inte kan se om jag lyckas med eller inte.
Men en av löftena är, att jag ska vara mer positivt inställd till.. ja, livet. Säga ja till saker istället för att tveka. Tänka att det kan bli kul, istället för att tänka att det kanske blir tråkigt.
För så himla många gånger, ångrar jag bara det jag inte gör. Så förhoppningsvis kommer jag att göra en massa spännande saker i år.

Fast egentligen. Egentligen har jag ju inte en aning om hur det här året kommer att bli. Liksom, jag kan ju säga att jag kommer att gå min andra termin i gymnasiet med en underbar klass, jag kommer att ha ett sommarlov, jag kommer att åka till England någon gång under året, jag kommer att börja tvåan, jag kommer att fylla år, jag kommer att fira jul.
Men resten.. resten vet jag inte alls. Det är upp till mig. Jag kan bara hoppas, att det här året blir riktigt fint.

Sen hade jag ju tänkt att jag skulle göra en årssammanfattning och en lista med årets bästa låtar. Men vi får se hur det blir med det.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Lina

<3

2010-01-03 @ 17:55:06
URL: http://liinasofias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0