Tisdag

Hm. Händelserik dag i livet. Eller typ inte.

På spanskan ifrågasatte jag vilken nivå jag läste när vi får sitta och plugga in mat-ord. Då snackar vi typ soppa, apelsin, gaffel, tallrik. Med andra ord, steg ett-nivå. Känns rätt nice när vi ska skriva riksprov i steg tre om tre veckor.
På historian var jag otålig. Slet ju som en hund (tänkte att frasen slet som en jude för det första är rasistisk och för det andra opassande i historieundervisning-sammanhang) med min hemskrivning som jag lämnade in för sju freaking veckor sedan.. Har inte fått tillbaka den än.
På gemun fick vi tillbaka gehörsprovet.. Jag borde väl inte vara missnöjd med 47/56 med tanke på att jag suger på musikteori och gehör. Men ändå. VG. Inte helt okej för prestationsångesten.
På gitarren hade jag ett mindre sammanbrott (inuti, utåt var jag fortfarande lugn.. eller.. Okej inte lugn men normal för att vara jag.) när jag fick veta att tanken är den att jag ska tenta av A-kursen i gitarr om fem veckor. Ja, vad kan man säga mer än panik?

Kan tilläggas att jag har haft ont i magen större delen av dagen också.

Fast.. jag ska väl inte klaga. Eller, jo, det gör jag ju. Hela tiden klagar jag. Mycket och gärna. Men nu har jag klagat färdigt och kan ju nämna att dagen har varit rätt okej ändå. Jag lämnar ju gärna ute allt som inte är värt att klaga på. Ibland medvetet men mest omedvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0