Bibblo

Idag hade vi en in-depth och mycket spännande genomgång som handlade om biblioteket. Jag satt och nickade och var allmänt rätt kass på att låtsas att informationen jag fick var relevant och användbar och inte alls jättebasic.
Men jag har sett en givande film om hur man lånar ut böcker! Jag tycker att det är så mysigt att de faktiskt orkar filma hur de tar en bok, drar den till rutan, ser hur det plingar till i rutan ("här får man vara snabb så man ser vad det står på skärmen!" Hur kul är det inte med teknofober?) och hur man får ett kvitto när man är klar.

Det som jag älskar mest med detta är att de tydligen tyckte det var lite väl jobbigt att ta hela klassen de där metrarna ända bort till lånedisken så att de kunde visa på riktigt. Nej, Gislaveds bibliotek ska vara up to date och högteknologiskt och down with the kids och visa på datorn. Coolt. Eller typ inte. Men jag hade ju rätt kul åt det, så ja.

Men vad är det man brukar säga, man lär sig nåt nytt varje dag? Minsann. Nu vet jag att man lånar böcker med sitt lånekort. Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0