Dubbelcitat!

De som känner mig och har tagit en titt i min kalender eller min bildmapp kanske vet att jag är ganska förtjust i hela grejen med textrader från låtar jag tycker om. Varje vecka kommer jag på ett citat som passar till veckan och skriver det på sista raden i min kalender, och min bildmapp har jag täckt med fina små meningar.

Idag kunde jag inte hålla mig till ett citat heller, så bara för att det är måndag idag, så tycker jag att det passade bra att slå till dubbelt.

In my defence, så måste jag säga att båda känns mycket aktuella och har en del att göra med varandra (just nu känns det så i alla fall).

Så den första: enkel och rättfram - Stackars mig, stackars mig, som Veronica Maggio säger i som Gammal sång. Bara för att jag tycker fruktansvärt synd om mig själv, när jag sitter här , första måndagen på sommarlovet, och är hur förkyld som helst. Så typiskt mig att bli sjuk på lovet, som jag alltid blir.
Nästa, blir samma som jag tror att jag hade förra året vid den här tiden, när jag också var sjuk på sommarlovet: The Drugs don't work, they just make things worse. Ja, det säger väl sig självt vad jag vill säga här. Jag har tagit alvedon och nässprej och fortfarande gör det sjukt ont i halsen och jag snörvlar som aldrig förr.

Men okej. Jag ska sluta gnälla nu. jag ska tycka fruktansvärt synd om mig själv i tystnad nu, jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0