Jobbrapport

Det gick bra på jobbet. Typ. (Åh jag känner mig så häftig när jag säger jobbet.)
Igår var första dagen och min handledare var inte där så jag fick sitta i fikarummet och fylla strutar med godis ca 5 av de sex timmar jag jobbade. Det var väl sådär spännande, men ja.

Idag, däremot, så var det minsann happenings. Jag lärde mig stå i kassan, slå in blommor i cellofan, slå in blommor i presentpåsar, slå in presenter i påsar, slå in sylt i cellofan, göra kaffe, servera glass och mala kaffe. Det var spännande och jag kände mig mucho ansvarig.
Mindre kul att jag är sjukt kass på huvudräkning och måste räkna ut själv hur mycket jag ska ge tillbaka i växel till kunderna. Det är hemskt för att jag inte har en aning om vad jag ska ge och inte kan räkna i huvudet (och därför ser ut som världens retard) och är rädd för att göra fel. Jag slår fel på kassapparaten också. Jag ville ta 86 spänn för två glassar innan idag.

Eh, och jag har MVG i matte.

Begåvat.

Men om man bortser från detta, så är det väl ganska chill.

Utom att jag fick panik imorse och bröt ihop eftersom jag inte hittade min bricka där det står sommarpersonal och fick väcka mamma och dö lite.

Men det fixade sig - jag gick utan. Mh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0