Screaming in the dark, I howl when we're apart

Jag är lite smått söndersjungen i halsen nu känner jag.

Det kan ju bero på att jag har sjungit en del idag. Först, imorse, så skulle vi ju sjunga med kören. Lite fail när jag inte var uppsjungen (sjöng ännu sämre än vanligt, haha), när vi av någon anledning sjöng typ dubbelt så fort som vi brukar, och så vidare. Men det funkar ju också!
Efter matten skulle vi samlas i musiksalen med tomteluvorna på. Instruktionerna var ungefär
"Okej, treorna springer först, sen tvåor, sen ettor. Vi springer över hela skolan, och in i en massa klassrum, och sjunger. Vi sjunger en melodilös version av midnatt råder med virveltrumma och så gapar vi fram nu är det jul igen.. det ska höras, så ta i! Valfri tonart! Nu springer vi!"

& det är ju ganska trevligt! Eller alltså, ja.. Kanske inte så trevligt för alla som hade lektion så kommer en massa esteter in och sjunger (läs skrålar) julsånger och stör. Men vi tyckte att det var himla kul i alla fall!

Efter det kom jag ju på att det kanske inte var en bright idé ändå eftersom jag var sjukt hes efter det lilla tomtetåget.
Då passar det ju bra att ha kör i en halvtimme! Speciellt om man kör min taktik:
- Jag har ingen teknik (sjunger med halsen istället för magen)
- Jag slutar inte alltid sjunga när jag ska sjunga högre än vad jag egentligen kan
- Är onödigt stolt över att jag nästan har lärt mig stämmorna och vill därför höras, trots min bristande stämma.. därför tar jag i väldigt mycket också, för det mesta.
En kombination av detta gjorde ju att jag inte lät så bra i halsen sen.
Speciellt inte eftersom vi fortsatte sjunga i kören efter lunch, på genrepet.
Då skulle vi dessutom röra på oss och det resluterade dessvärre att jag helt och hållet slutade bry mig om hur det lät, bara ATT det lät.

Sen hjälper det kanske inte att jag nu är hemma, går runt på mitt rum och sjunger med min pepp-lista på spotify så högt jag kan.

Men det funkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0