Man ska ju inte lipa

Ja, det var ju nollning i fredags också. Och inspark.
Jag orkar inte på någon nivå redovisa allt som hände, det är inte intressant för mig eller någon annan. Men jag kan ju bara berätta kortfattat - jag vet inte om nollning (treorna förnedrar ettorna) och inspark (treorna super ner ettorna) bara är en skum tradition i Gislaved eller om det är nåt som folk vet vad det är...

Men i alla fall. Jag tänkte bara konstatera att ESMK verkligen kom lindrigt undan med våran nollning. Visst, inte så trevligt med mjölgegg i hela ansiktet eller att skicka ett kläckt, rått ägg mellan laget i munnen, men ändå.
Vi hade ändå mestadels kul och ganska trevligt, när vi sprang runt i geevedeeregn med soppåsar på oss sjungandes "vi är nya små esteter, vi är kryp!", eller inspringandes i affärer, för att tigga bullar, kuvert eller pennor.

Värre var det för vissa andra, ser jag på facebook.

Teknisterna, till exempel. De låg och rullade sig på presenningar med hår, surströmming och annat oidentifierbart, och blev äggade hela dem.

Så man ska ju inte lipa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0