Utkast: Jag hade ...

Jag hade kanske inte behövt tänka så mycket på vilket förslag jag skulle lägga fram idag för det blev ändå inte mitt. Fast det hade ju kunnat bli det, det var den och Welcome to my life med simple plan som fick flest röster.. Vi röstade om och jag röstade inte på mitt då bara för att musikläraren hade ackord och papper kopierade till den låten och så. Eftersom ingen annan ville, så spelade jag bas. Det var ju ganska peppat att lära sig spela bas till en låt man aldrig hört innan och aldrig spelat bas till (för att inte nämna att jag typ inte har spelat bas till någonting alls) på en tjugominutersrast... Men det gick väl bra och när vi körde igenom låten sista gången så tappade jag bara bort mig på ett ställe (hmm.).
Sedan var det ju lyckat att skolans musikaliska geni var tvungen att vara där och kunna alla instrument i världen jättebra. Man känner sig liksom så duktig i jämförelse.

Sedan bakade jag och det är ju bra att man har sånt tålamod när man är i en jättevarm hemkunskapssal med en massa hockeykillar och så är det ganska lätt att koncentrera sig när någon klänger sig fast vid sitt ben för att man har latexbrallor på sig. (Det kanske heter lacktights i modebloggskretsar, men här är vi på landet i smålands skogar och då heter det inget annat än latexbyxor.)

Nu ska jag försöka googla fram lite lyckade bilder till mitt examensarbete i bild.. Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha. Min Ensamble (eller övningen till avslutningen) är inte heller så lätt när man blir tvingad att sjunga själv i mikrofon när världens finaste sitter i samma rum och spelar gitarr. Då önskar man sig en fallande himmel eller elavbrott. Typ.

2009-04-29 @ 22:26:44
URL: http://beatelspojkarochedelweiss.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad ska du göra för exanmensarbete förresten?

2009-04-29 @ 22:32:30
URL: http://beatelspojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0