Friday, I'm in love

(jag undrar hur många gånger det har fått vara rubrik till blogginlägg om hur skööönt det är med fredag? inte alls många, nejnej.)

Åh, jag känner en sådan lättnad nu. Har lämnat in två uppsatser och gjort ett prov idag, så nu känns det som allt det stressiga har tagit slut.. I några dagar, i alla fall. Nej, men det känns verkligen som att jag kan slappna av nu, för första gången sedan.. Länge. Sedan vi började skolan, typ. Och som sagt så ska jag sitta och bli frisk i helgen, göra ingenting alls. Det kommer kanske bli tråkigt någon gång på söndag morgon, men just nu kan jag inte tänka mig en bättre helg.
Annars så har väl dagen varit rätt.. som vanligt. Orientering på idrotten. Tydligen så är
"asså jag är jätteförkyld och jag har så sjuk ont i huvudet och knölar under öronen som gör ont och jag har skitont i hela kroppen efter idrotten igår bara för att jag är så förkyld och jag tänkte inte ens gå till skolan idag, men man missar ju så mycket och så.."
numera inte en bra anledning att få slippa. Så jag fick knata runt i skogen och leta kontroller, som alla andra. Till skillnad från alla andra så fick jag gå, inte springa, men ändå. Jag kunde ha spenderat en timme på förmiddagen så mycket bättre. Så mycket bättre. Att vi hittade tre kontroller av tio ska vi ju sedan inte prata om.  Men ja. Sedan hade vi lite lektioner och sedan spanskaprov. Jag var nervös. Oförberedd. Men inte lika mycket som my dear H, som typ bröt ihop för att vi har haft så sjukt mycket läxor och hon har suttit uppe till tolv och vaknat vid sex för att hinna med allt, eftersom hon har så höga krav på sig själv.. Men. det kommer att gå bra. I know how it feels. Men som tur är så är vår lärare understanding, så hon ska göra provet på onsdag i stället. Så ja.. efter det så var allt lugnare. Hon var inte stressed out för att hon har fått mer tid att plugga, och jag var inte stressed out för provet för att det gick bra. Det är ju skönt att allt blir lite lättare än man trodde ibland i alla fall, eftersom allt för ofta är saker så mycket svårare.
Det var väl min dag och min helg, ungefär. Hela veckan bestod bara av plugg, plugg, plugg. Och igårkväll så började världens roligaste program på BBC2 igen, om jag har längtat. Never mind the Buzzcocks är det roligaste jag vet. Wonderful.

Men nu.. så ska jag faktiskt spela lite gitarr (börjar lära mig Bm nu, grattis!) och baka brownies. Får come back to you om hur det går..

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0