Ett längre inlägg än vad någon orkar läsa

Hej hallå i lingonstugan!

Jag är helt stört dålig på att uppdatera, men saken är ju den att jag har ingen egen dator så jag får liksom köa. Plus att jag typ inte har tid, pluggade hela dagen igår. Hejhej ekonomibok, dej har jag aldrig sett förut. Det är ju rätt bra om man har prov nästa dag. Eller inte. Men jag hade mina ljus och mina högtalare, så jag lyckades plugga lite i alla fall. Skrev provet idag, har ingen aning om hur det gick. Men jag är överdrivet nervös för detta, för att om inte jag får MVG på detta (och såå bra gick det nog inte) så behåller jag säkert inte mitt betyg och jag vill inte sänka mig till julbetygen. Jag dör då. Men jag är glad i alla fall, fick VG+ på naturkunskapsprovet, det trodde jag verkligen inte. Så jag är gladgladglad. Och mamma har köpt pepparkakor. Jag älskar pepparkakor, typ fram till den femte december. Då blir jag trött på det och lite smått äcklad varje gång jag ser en pepparkaka. Jag är smart.

Imorgon ska jag och a-laget rip it up i Borås. Vi ska shoppa och bada. Jag är sjukt peppad på shoppingen, men liite mindre på badet. Jag älskar att bada och det finns bubbelpooler och vågmaskiner och så, men jag hatar att visa mig själv i bikini. Hej och hå, kompleeeeeex!! Och plus bara vanliga kroppskomplex så hela klassen + parallel + två klasser med åttor och och två klasser med sjuor med i badhuset. Jag vill inte.

Annars så kan jag berätta att min kompis har en systemkamera (som hon nu har lärt mig att det heter. "en såndär stor svart" har jag annars sagt.) och hon vill bli fotograf. Så jag tänkte, nu jävlar, så ska hon få lite att göra, nåt svårare än att gå och fota rönnbär och löv och hundar. "-Hanna, nu ska du få ditt första uppdrag som fotograf! Ta en lyckad bild på mig!!"
Detta är nämligen något hon aldrig lyckats med, trots alla slutartider och megapixlar och isovärden. Jag gör alltid fula bilder på kort, men hon hotade med att lägga ut dem på sin blogg, så jag är illa tvungen att smila nu. Först, så lyckas hon fånga när jag gapskrattar och tittat lite vindögt rätt in i kameran. "men du är jättesöööt" "Men det är jag inte så fuck off och glöm inte ditt uppdrag!" . Ja, så lät det typ. Så la hon ut den på sin blogg, och sen så skulle vi försöka igen, och hon kom på den brighta idén med att göra det en söndag när vi har varit på badhuset och jag har oplattat, ofixat, uppsatt hår, inget smink och jättetrött. Och så ska jag le. Ni vill inte ens tänka er hur förjävlig den bilden såg ut.
Nummer tre var hon vår kompis Jonas, när vi satt hela gänger och åt tacos. Tur, tänkte jag. Nu har hon kameran och jag är till och med fixad. Och med på att hon tar kortet. Men det blev ju inte vidare bra för det. Jag håller i ett vinglas med päronsoda i (jag lovar, det var päronsoda. Aldrig sprit, ärligt.) Jag håller upp glaset, typ "skååål!" och lyckas typ titta ner i kameran, så att mina ögon ser halvstängda ut och jag ser allmänt efterbliven ut. Då ska vi ju inte tala om att det var precis efter att jag kom hem från england och hade rest en hel dag.
Men så var vi hon Eve och kollade på idol i fredags och hon tänkte göra ett tappert fjärde försök. Efter många protester (från mig och kameralinsen) så lyckades vi tillslut, men enade krafter, få till en blid som inte var misslyckad. Den är inte vidare lyckad, men den är inte misslyckad. Så jag är stolt.

Jag fastnar på kort nästan lika snygg som jag är i verkligheten!! (okej, skämt.)

Hej och grattis miranda till att du har skrivit ett längre inlägg än någon orkar läsa om ingenting.

Men nu ska jag gå och spela gitarr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0