Guitar hero

Jag glömde lägga till, att idag så ska jag också spela gitarr idag. Jag har fått värsta connectionen med det efter musiklektionen när jag och Frida (ja, "men Lars Winnerbäck har en sån äcklig röst och hans texter är konstiga"-Frida!) spelade Söndermarken på elgitarrer som var så distade att vi bara behövde röra strängarna lite för att vi skulle låta som rock stars. Jag ska lära min B-moll och F, och sedan är jag glad. Kanske. För att jag vill lära mig. Och jag är för gammal för att spela i musikskolan. Så jag ska lära mig själv gitarr så att jag inte behöver sitta och säga "men jag tänkte lära mig?" när jag är på musikintagningsprovet för gymnasiet. Så det så.

För övrigt så skrattar jag år mig själv när jag tar plektrumen som jag fick av min farbror, som det står "High voltage rock 'n' roll på och är dekorerade med dödskallar och sånt. För att det känns inte som att de är ämnade att spela When you say nothing at all på låg volym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0