Idag

Idag är det onsdag och för ungeför precis en vecka sen så stod jag och frös på gisle IP och hade fotbollsturnering. De sista matcherna var vi ungefär så opepp man kan bli. Jag var sjuk, H hade gått hem, E hade bytt lag, F hade sparkat sönder sin tånagel, E (en annan) hade ont i fotleder/handleder, och om det var någon kvar i laget som jag inte har rabblat upp nu så var den antagligen inte så himla pepp när alla vi andra var som vi var. Vi ville göra walkover när det var 2 matcher kvar. Men det fick vi inte. Så vi spelade mot de blivande vinnarna där varenda en i laget spelade fotboll på fritiden. Hur tror ni det gick? Och sista matchen gav vi upp totalt. Lät de andra vinna. 

Plötsligt är jag ganska så glad över att vi har sommarlov i alla fall.

Men det roligaste av allt är ju att jag och alla tjejerna ska idag träffas någonstans och se sverigematchen. Vi är allt lite speciella. I mean, av alla oss så är ungefär en sjättedel intresserad av fotboll. Vi funderade på att gå till Gislaveds bio och kolla, men kom fram till att "Nej, fan. Då kan vi ju inte prata!"
Det var väl ganska smart. För annars har jag en känsla av att vi skulle bli utsparkade. Eller något.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0