FRangående FRA

Alltså helt seriöst så har jag försökt undvika debatten om FRA. Jag orkar inte.
Men jag känner att det har verkligen blivit en extremt stor sak så jag måste bara skriva av mig mina åsikter så är vi done sedan. Och nej, don't worry, jag ska inte tjata om att regeringen gräver i våra privata affärer. Nej, jag tycker annorlunda än hela sverige, verkar det som.
Det är kanske inte så att jag är för FRA-lagen på det sättet att jag tycker att det verkar nödvändigt, jag tycker bara att det är onödigt att alla blir så sjukt worked up about it.

Liksom, helt ärligt. Blir det någon stor skillnad i våra liv om någon sitter och läser våra mejl?
Det är ju inte så att några bigwigs sitter i ett rum och bestämmer att:
"ååh jag vet! Vi gör hela svenska folket hur arga som helst genom att säga att vi får rätt att avlyssna och läsa deras privata meddelanden! Shit vad kul!"
Hela ideen går ju ut på att lagen ska skydda mot terrorister. Och så kan vi ju inte ha det, eller? Liksom, de som nu kom på denna lag är inte intresserade av vanliga Svensson-samtal och meddelanden. Och de kommer ju inte direkt plöja igenom all post eller något, det skulle ju inte finnas arbetskraft till det i hela sverige. Men även om de gjorde det, så har ju vi vanliga dödliga ingenting att dölja, eller?

Nej, jag fattar verkligen inte hela motståndsrörelsen till FRA-lagen. Jag tycker inte att argumenten håller.
"De får inte, it's an invasion of our privacy! (förlåt, kom inte på vad det hete på svenska :'D)"
-Men och? Kalla mig en blåögd naiv barnunge, men jag skiter vl om några gubbar sitter och läser något jag har skickat. Jag är inte terrorist, pedofil eller något annat. Jag har ingenting att dölja för regeringen. Jag menar, mit störstaskelett i garderoben är att jag "lånar" saker från mina syskon när de inte är hemma. Och det kommer jag knappast hamna i fängelse för. Och jag tror nästan att de flesta som är så förskräckta över den här lagen inte har så himla mycket att dölja..

"Men fattar du inte, det är ju själva idéen som skrämmer. Big brother is watching, själva grejen att man vet att "de" kan övervaka varje steg man tar."
-jomen okej då, de kan övervaka folket. Men jag tar det lugnt och tror faktiskt helt ärligt att regeringen skiter fullständigt i vad jag gör. Och jag planerarinte att göra något heller.

Så, för att sammanfatta så bryr jag mig inte o de får igenom FRA-lagen. Jag har ingenting att dölja, jag bryr mig inte om "storebror" ser mig eftersom det finns en mycket liten risk att han skulle vara det minska intresserad.



Sådärja. Nu har jag fått ur mig alla mina åsikter om FRA. Nu kan jag gå tillbaka till att inte bry mig om den.
Och nu ska jag gå och se en repris på Nelson Mandela-konserten från igår.

Over and out, and remember - Big Brother is always watching. :'D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med dig! Det är inte du som är naiv, det är de som verkligen tror att regeringen kommer läsa just deras mejl som är naiva.

2008-07-02 @ 13:18:35
URL: http://johannasnackarskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0