Osammanhängandede mash.

Idag har varit helt konstig, jag har gått från trött till pigg till orolig till glad till concerned till ångestig till uttråkad till att ha kul till att vara arg till att vara vanlig, och nu är jag lite smått ångestig igen. Men bara lite, det är helt sjukt vad jag oroar mig för skit.
Men tillbaka till dagen. Jag tar de intressanta känslorna:

(varning för en mash av en jävla massa namn och osammanhängande story, men jag måste bara få ut lite stuff, det hjälper mig.)

Jag var ganska depp idag någon gång mitt på dagen när vi hade lunch, vi hade håltimma och jag orkade inte gå hem, så jag stannade kvar i skolan, med Eve, Frida och Oscar. Alt var väl bra och jag satt och snackade med Eve, och hade det allmånt ganska bra, fast jag var väl ganska tyst, men anways. Sen skulle vi in till matsalen, och då skulle Oscars kompisar med också, och de ska ju alltid hålla på och vara så taskiga mot Eve. Men sen så kom Ola och han och Eve gick hem, så jag var stuck med Frida och Oscar i en halvtimme. Great.
Don't get me wrong, det är inte så att jag inte vill att de ska vara tillsammans, för de är sjukt gulliga och allt sånt, men jag känner mig som en sån jävla outcast, de sitter där och har det jättemysigt, och vem har jag? Sen ska vi inte tala om att de är med varandra 24/7. Somsagt, det är jättebra att de har hittat varandra och allt sånt, men det är väl inte så konstigt att jag känner mig lite reserv. Hur många gånger har jag hört "nej jag kan inte, ska vara med Oscar" och hur många gånger har han varit med när vi skulle vara själva. Nu låter jag som en psycopath, men det är inte så jag menar. Men det är väl inte konstigt att man känner sig lite åt sidan när sånt händer jämt, right?
Anyways, så stod jag där, på adra sidan skåpen, när de stod och höll på. Tack för att jag hade med mig min mp3 idag.

Sen på hemkunskapen blev allt bra igen, har altid kul då. Eftersom det är tillåtet att prata fritt blir det en del kul.

Maud:  - Så vad tycker ni, vem jobbar mest (i köket, på HK:n) när man är en tjej och en kille i paren?
Johan: - Det beror på vem som är överst.

Maud: - Hamburgaren kommer ju från amerika, var tror ni att fiskburgaren kommer ifrån?
Daniel: - Från havet!

Sedan, som vanligt, var det ju en liten debatt om jag är emo eller inte. Det händer väl ungefär en gång i veckan att folk i min klass frågar.

Philip: - Ey, varför har du ett kryss under ögat?
Jag: (tänker efter) - Det symboliserar jesus kors och att han egentligen var deprimerad och hängde sig själv, och att han var en dålig ledare. Alltså, det visar att jag är satanist. (självklart menar jag ju inte allvar)
Philip: - Jaha.

Hahhaha, han verkligen trodde på mig. Och detta gjorde ju saken roligare:

John: -Och vad är en satanist då, phille, vet du det?
Philip: -Eeeh, en sån som färgar håret svart och har mycketsvarta kläder,
Jag: - En satanist är någon som dyrkar djävulen.
Philip, och några andra: -Är du det?
(Kan tilläggas att jag by then hade nämnt att jag skojade, x antal gånger.)




Men nu är jag lite nere, har inga planer för imorgon än. Det är inte det att ajg får abstinens om jag inte gör något en dag mellan fyra och sju, men, as muchas i hate to admit it, så är det för att jag känner mig som en nolife när alla andra är "ute och har kul". Och sen den dreaded frågan "vad ska du göra idag?" om jag svarar med ett "äh, har inget planerat än" så tror jag att alla tänker att jag inte har något liv. Ännu värre på helgen sedan, om jag väljer att sitta hemma och slappa.

Tänkte gå in på bilddagboken, lägga in en bild på mig själv och skriva typ
"har trååk. äre ngn som vill hitta på nåt med mig imorn? (a)"
Men sedan kom jag på bättre tankar. Hur jävla desperat ser inte jag ut då?

Ska dralla nu.

xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0