CD positivt

(Rubriken var för övrigt vår hejaramsa på fotbollsturneringen i våras när vi förlorade skiten. Vi går i klass 9 cd. Geddit?)

..Om jag ska fortsätta på en lite mer positiv ton än det förra inlägget så kan jag berätta om min dag. Som jag kanske har skrivit i några inlägg för många så jag jag varit mycket upptagen med att göra mitt rum i miniformat till tekniken. Blev färdig någon gång igårkväll efter ungefär två miljoner psykbryt. Men det gick tillslut. Så jag limmade ihop det idag på lektionen och lämnade in det. Jag fick VG! Mycket stolt, mycket stolt. Resten av lektionen satt jag och kladdade med målarfärg.
På bilden så var jag också färdig, så jag satt och kladdade med vattenfärger. Jag har målat en hel tekanna plus bakgrund där alla färger går i beiget, brunt, svart och grått. Så idag släppte jag loss och gjorde en knallröd katt som såg ganska dagis ut. Sedan målade jag ett matchande dagisaktigt träd i grönt, men röda pluttar på som skulle representera äpplen. Jag visade stolt för läraren och berättade att jag hade blivit mycket inspirerad av picasso efter att vi såg en film om honom. Jag tror absolut att han trodde mig. Hm.

Efter skolan hängde jag med Frida och Eve, vi fikade och pratade om det mesta. Så det var himla mysigt. Nu ska jag gå och kolla buzzcocks och dö av nervositet för imorgon. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0