Sommarlovshumor.

Idag regnar det inte. Men det ser ganska mörkt ut, for the record. Så det är inte så att jag tror att det kommer bli uppehåll hela dagen. Men kanske bara så länge så jag hinner gå till bibblan och låna vi som aldrig sa hora, som jag har tänkt läsa så länge (ok, ok, mest för att mamma läste den och sa att jag inte borde läsa den. Jag blir så mycket mer lockad då än om hon säger att jag borde läsa någon bok.. Sorry, mum!).

Jag kom att tänka på något jag läste i aftonbladet, en lten artikel på nöjessidorna. Jag kommer inte ihåg vad den handlade om, men en sak som jag märkte var att de hade skrivit källa: London Lite. Det har jag sett dem göra flera gånger. Och nu ska jag förklara varför jag kan tycka att det är så roligt, en grå tisdag på sommarlovet.

London Lite är en gratistidning (tänk typ metro) som ges ut i london. Det kommer en ny varje dag, och folk i gula jackor och kepsar där det står london lite står utspridda i London och ger dem till människor som passerar. Om man bara skulle ta emot varje som de så gott som tvingar en att ta, och går runt i city i typ 10 minuter, så kan man komma hem med typ 4 stycken. Jag kanske knappt behöver säga att denna tidning inte är extremseriös, right? Den består til 80% av vimmelbilder och meningslösa (men ack så roliga) små storys om Peaches Geldof, Agness Deyn, Amy Winehouse och Lily Allen.

Förstår n varför jag tycker att det är kul att aftonbladet använder dem som källa? Det är nästan lika kul som när de skriver källa: Wikipedia. (Jaa, jag vet att det säkert är en bra sida men for god's sake, jag kan gå in på sidan de har hittat faktan och skiva om till vad som helst. )



Ja, jag är mycket seriös och fokuserad när jag är trött och seg en sommarlovsmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0