Klagotext

Andra riktiga dagen i skolan idag, då. Första dagen är ju okej, då har man liksom inte hunnit börja tycka att allt är jobbigt ännu, lite nytt och så. Men idag så kom irritationen igen. Dels för vårat skitschema, typ en halvtimmes rast mellan varje lektion. När man är nia är det inte så kul. Och sedan är ju min klass så in i helvete jobbig. Ursäkta ordvalet, men herregud. Jag ska inte gå in på detaljer, blir nog lite jobbigt för eventuella som läser, men det räcker väl att säga att de flesta har fyllt femton men uppför sig som om de vore typ sju. Hallå, det är inte kul att sitta och vifta runt med sladdar som hänger från taket i tekniksalen. Det kanske skulle roa treåringar. Och lärarna. De tror att bara för att vissa i klassen är pretty damn, eeh, (I'm sorry!) deft, så tror lärarna att alla är det. Jag menar, jag är inget mattegeni, men jag går i nian och kan nog handle något lite svårare än ett häfte med uppställda plus-tal. Jag lovar, de flesta vet att fem plus åtta är lika med tretton. Jag lovar.

Förlåt över klago-inlägget, jag ska skriva i min dagbok i framtiden så slipper ni :') Blir bara så trött.. (eller nej förresten, min blogg, jag bestämmer. Klagotexter åt folket! mohahahaha.)

Men nu.. ska jag gå och ducha och oroa mig över skolfotot imorgon. Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0