Gråvita skyar tandläkarväder

Idag vaknar jag till regn. Då var klockan 9. Nu är klockan 12. Och det håller fortfarande på lika hårt. Om inte mer. Men don't get me wrong, någon dag ibland så gör det ingenting med regn. Då kan jag sitta inne i myskläder en hel dag och göra ingenting alls utan att känna jättemassor med skuldkänslor för att jag inte är ute. Och det är väl bra. Så nu skulle det kanske passa om jag hade en bok att läsa. Vilket jag inte har. Får se om det blir uppehåll, då kanske jag går till biblioteket.. om de inte har typ måndagsstängt hela sommaren. Eller veckostängt på grund av namnsdag, eller något i den stilen. Att vara bibliotekarie i Gislaved måste vara skönt. Sitta inne i en nyrenoverad byggnad hela dagarna och göra mest ingenting, fast låtsas att man har massor att göra och sucka så fort det kommer in en kund.

Tro mig. Jag har praoat där. Inte det mest händelsefulla jobbet jag har hört talas om: gå dit åtta, fika, öppnar tolv, lunch, fika, gå hem vid tre. Helt allvarligt.

För övrigt så var det roligt imorse när jag skulle göra frukost och pappa gjorde te och jag kollade ut genom fönstret och suckade "tandläkarväder." Då sa han att han tyckte att det var jättesmart och har du ommit på det själv? Då suckade jag ingen och sa Lasse W, pappa. Lars Winnerbäck. Så kul kan man ha en måndagsmorgon.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0