Mailkorrespondens

Alltså jag sitter och försöker plugga, närmare bestämt försöker skriva ett tal om Oscar Wilde. Som vanligt när jag sitter med engelskläxor så konsulterar jag min far som är både engelskman och englesklärare över mailen medan jag skriver. Ganska smidigt! Nu jobbar han hur som helst på en förskola, vilket leder till denna mailkonvo:

Jag: "What is Oscar Wilde mostly known for, The Portrait of Dorian Gray or his plays?"
Pappa: "Both. Probably mostly known for being witty, and gay."
Jag: "Well you know, less is more.. how about I just write Wilde was a witty homo known for a book about a vain douche called Dorian, and for a load of plays.. That just about covers it, yeah?"
Pappa: I'd give yo an MVG for that! But then again I work for kids who I give stickers to when they spell "saw" correctly..."

Hahaha alltså ja vad ska man säga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0