Lite pepp till mig själv

Och nu, en skål med chips och ett avsnitt Pretty Little Liars senare, kände jag att jag ville logga in och klaga lite över att jag inte orkar jobba imorgon. 

Sedan insåg jag vilken sjuk ångest jag hade hela våren, hur jag oroade mig för att jag inte skulle få något sommarjobb, hur jag var redo att söka ungefär vad som helst. Och så fick jag ett sommarjobb inom äldrevården och var så himla glad, så sjukt glad över att jag fått ett sommarjobb. Jag har varit där och gått bredvid i två dagar och det verkar vara ett sjukt fint ställe att jobba på och den personal jag har träffat har varit jättesnäll. 

Och så sitter jag här och känner för att klaga? Alltså, nej. Nu måste jag bara ur semestermode och in i vardagen igen. Jag måste intala mig själv att jag kan lära mig något som jag aldrig har gjort förut, jag måste intala mig att det kommer att gå bra och vara roligt.
Jag ska inte bli en dryg jävel som bara klagar när det kunde varit så mycket värre.
Alltså, vi stryker det jag tänkte skriva och jag säger istället såhär: imorgon ska jag jobba och det ska gå bra och bli kul!
Hej då från världens mest hurtiga människa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0