Bara för att alla bryr sig osv.

Är lite mer peppad på livet än förra söndagen idag faktiskt. Kan bero på att jag i veckan äntligen lämnat in engelskuppsatsen som jag kämpat med hela terminen, hållt mitt hyllningstal, klarat av två dagar dansföreställningar, tre luciatåg samt lussat för lärare i natten. 
Så himla rolig vecka, men inte utan att man blir lite trött. Tycker således att jag förtjänar en lugn dag idag, ämnar att titta på OC och ligga i sängen en hel del, det tycker jag att jag förtjänar. 

Som sagt, det har varit en kul vecka men också rätt jobbig. Måndagen började med en hel skoldag, direkt till musikskolan och sjunga lucialåtar tills klockan blev halv åtta. Hem och byta om, sedan ut i kvällen och möta upp klassen för att lussa för alla fina lärare! Det var verkligen så himla kul. Sen var det väl lite motigt att gå och lägga sig vid tre för att stiga upp en och en halv timme senare för att lussa i det riktiga Luciatåget. Man var ju lite halvt trött där måste jag erkänna men jag tog mig igenom tre lussanden utan att svimma av eller nåt, sen fick jag gå hem och sova. Det var ganska så välbehövligt måste jag säga.. På onsdagen fick jag reda på att jag var tvungen att göra om sisådär hela min engelskuppsats och ta bort en massa, vilket gjorde mig rätt arg, men jag överlevde det också. Lussade i badhuset på onsdag kväll också, massa sankta lucia blev det för mig. Och dans dans dans hela torsdagen och hela fredagen, förutom kvällen då jag och hanna åkte till Värnamo och headbangade lite grand. Kul var det, tyvärr inte lika kul när jag vaknade igår och idag med världens ont i nacken. Visst får jag skylla mig själv, men synd är det om mig! 
Igår strövade jag mest runt och lyssnade på musikhjälpen och dammsög lite grand, fram till kvällen då jag hängde i Åsenhöga och tittade på julkonsert och tittade sedan på film och tjockade mig och allt det där. 

Så himla fin vecka, som sagt, men nu är jag värd att ligga i sängen hela dagen tycker jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0