Hemma igen

Är tillbaka i Sverige! Känns bra, pga inga heltäckningsmattor, egen säng, eget rum, dusch, blandade kranar, drickbart kranvatten osv. Men också dåligt och trist pga London är typ livets stad plus att pappa ju är kvar där. 
Men jag får helt enkelt boka in en tripp snart igen. Synd att jag är pank men sånt får man väl offra. Har shoppat mig fördärvad i mellandagsrean lite grand, bland annat köpt en fantastisk långkjol på next! Innan jul provade jag och min syster den där, den är plisserad i svart chiffong och som sagt hellång. Så himla cool men den kostade typ 500... Med tanke på att jag aldrig lär använda den tänkte vi att det är lite dyrt! Men sen hittade vi den på rean för 20 pund, sjukt nöjd. 

Kanske har den på nyår för att vara lite sådär pastoralt amish-chic. Ehe. 

Annars är livet bra, har nu upplevt julen som skilsmässobarn för första gången. Inte så traumatiskt som jag trodde, ärligt talat, ganska mysigt i England och här. Har bland annat fått en harlequin-bok av min bror, det tyckte jag var roligt. Han tycker inte att jag är så litterär, nämligen, så atteeh han tyckte att det passade bra. I och för sig lär jag läsa den med nöje, den handlar liksom om Jillian som tar över Ranch Utopia och bråkar med grannen som är en del av familjen hennes har haft en feud med i hundra år. Kan ju inte bli annat än bra, eller?

Nu ämnar jag i vilket fall sätta mig vid tvn, det lär jag göra hela dagen imorgon också för övrigt. Det är ju faktiskt lov! 

Puss och det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0