I'm gonna knock your teeth out, gonna give you a reason to get them straight now

Soo, nu tänkte jag berätta om dagen då jag var ovanligt klantig. Extremt.

Året var 2006. Jag hade börjat sjuan och det var den 13 oktober. Och fredag. Så fredag den trettonde, då. Bara det borde ju räcka för att jag borde stanna inne under sängen hela dagen, olycksfågel som jag är. Men nejfan, jag skulle för mitt liv till skolan. Vi hade som sagt precis börjat sjuan och var helt knäckta för att vi slutade tio över tre på fredagar (vi skulle bara veta vad det blir värre! x)). Det var varmt för oktober, och jag glömde min jacka på tekniken.
Jag och mina kompisar skulle cykla till konsum och köpa en jävla massa godis, och sedan hem till en och hjälpa med att färga hennes hår. Det var litelite nerförsbacke, varmt, fredag, jag var med mina bäst kompisar.. Jag var så glad så. Men vi hann cykla i typ 5 minuter. Sedan fick min cykel ryck, och helt utan förvarning så låste sig framhjulet. Jag har to this day ingen aning om vad som hände, men jag voltade över styret och landade på mn överläpp. I'm not kidding. Jag lyckades med att inte få ett enda skrapsår, vrickning, blåmärke eller skada någonstans förutom att jag fick världens största fläskläpp och att mina frantänder stod rakt in i munnen.
(här tänkte jag lägga in en bild på Pete Burns, som har plastikopererat sig till en typ fläskläpp, men jag skrämmer er lite i stället och lägger in en bild på mig då.

Så såg jag ut dagen efter.

Jag fattade först inte vad som hade hänt, men jag kände efter mina tänder och kände att de stod inåt. Sedan såg jag blodet som droppade från min mun. Jag överdriver inte, jag tror inte att jag någonsin har varit så rädd. Ett tag så tänkte jag ring ambulans, vad fan kommer hända med mig!? Medans jag skrek/grät "mina tänder! mina tääändeeer!"


Såhär såg jag ut typ efter två eller tre dagar.

Mina vänner gick till närmaste hus, som gav mig vatten och skjutsade upp mig till tandläkaren innan dem stängde vid fyra. Mamma jobbade i värnamo och kom och hämtade mig typ vid halv fem, och sen körde vi till jönköping, akuten. Där tryckte de tillbaka mina tänder, vilket gjorde ont så in i helvete. Sen åkte vi hem och jag kunde inte sova, jag var helt nervös.
Sedan fick jag äta soppa, yoggi och glass i typ 5 dagar. Och jag kunde inte prata som en normal människa på typ en vecka. Jag stannade hemma från skolan måndag och tisdag för att jag såg ut som ett miffo, kunde inte äta och kunde inte prata. Sedan fick jag åka till jönköpings tandläkare typ varannan vecka i flera månader, sen typ en gång i månaden, och nu typ två gånger per år. Och på måndag ska jag alltså rotfylla min högra framtand på grund av att den gick i nekros, alltså nerven dog.

So there you have it, det var så jag kom att alltid noja inför fredag den trettonde och aldrig cyklar den 13 oktober.

Är någon överraskad över att jag blir kallad Little Miss Clumsy?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha ja:) fast jag brukar inte orka de så mycket faktist (a) men ibland så:) haha okejx D jo jag har inte världens bästa kondition heller;)

2008-08-15 @ 13:32:47
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj :S Jag inser en sak när jag läser det här. Jag har aldrig skadat mig på riktigt. Det närmaste jag har varit är typ, att slå hål på knät. Det är ju ändå bara blod. Men slå in tänderna? AJ

2008-08-15 @ 17:33:35
URL: http://johannasnackarskit.blogg.se/
Postat av: Camilla

stackars dig, ser inte särskilt härligt ut :(

2008-08-25 @ 19:39:34
URL: http://doden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0