Always look on the bright side of life

Jag är hemma igen! Vänta lite, ääääääääääääöööööööööööööåååååååå Förlåt jag var tvungen att njuta av att kunna ha alla bokstäver till mitt förfogande igen.

I alla fall. Gislaved känns ju alltid rätt surt i jämförelse med världens finaste Hastings och världens roligaste London men.. Vad gör man. Jag ska jobba imorgon.

Jag har ju tänkt att det kanske gynnar mitt humör att tänka positivt, och det blir ju trist om alla (hur få ni än är) som läser tror att jag är världens gnälligaste bitterfitta. Så här kommer en lista på saker som är trevliga att komma hem till!

- Svenskt kranvatten
- Stora vattenglas (det är smått påfrestande att dricka ur glas som knappt rymmer två deciliter kan jag lova. Britter behöver ju inte glas eftersom de dricker te hela tiden. Eller i alla fall där jag bor)
- Mitt rum! Man ska inte underskatta känslan att man har någonstans att slänga alla sina saker var man vill utan att det berör någon annan)
- Att man kan blanda varmt och kallt vatten i kranen! Det är inte något man tar för givet i Inglaterra, kan jag lova. Blir lite smådrygt att skålla händerna, liksom.
- Min spotify! Det är inte klokt vad beroende jag är. Med undantag från några snabba youtubelyssningar  och lite radio under Hastingsveckan har jag i stort sett varit helt berövad från bra musik. Inte okej.
- Min gitarr! Rätt surt att inte få spela på tyyyyyyp tre veckor och två dagar. Typ abstinenscheyen_93, någon?

Och sen annat, men detta är det mest överhängande som jag har saknat i livet i London. (Inse nu att jag desperat försöker se det positiva i att jag är hemma i Gislaved och ska jobba med något som jag kommer att vara jättedålig på och sedan ha fyra veckor helt oplanerade glopåregnet-dagar. Aspeppt. Men always look on the bright side, liksom!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0