Gråa dagar

Jag kom på idag att det for real känns som hösten har kommit.

Inte för att jag är kall om händerna mest hela tiden.
Inte för att jag har börjat bli förkyld.
Inte för att höstterminen har börjat i skolan.
Inte för att det är sjukt kallt på morgonen.
Inte för att alla har börjat använda jacka.
Inte för att pluggandet har kommit igång.
Inte för att jag höll på att frysa häcken av mig i lördags kväll.

För att mina läppar har blivit torra. Nu är det vaselinklubben här hemma. Jag blir alltid så sjukt torr om läpparna när det blir kallare.. Men då är det ju inte fint med läppstift, så nu blir det till att knarka vaselin.

Och nu blir det plugg. Historieprov som jag knappt vet vad det handlar om på onsdag, spanska och gitarr till imorgon (som jag helt glömde bort) och en hel del matteuppgifter att ta igen på.

Ah. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0