Du gjorde mig lycklig och förvånad

Är det verkligen bara jag som inte blir förvånad av detta?

Jag är den första att erkänna att jag följer Idol nästintill slaviskt. Jag har sett när Durna åkte ut och visst är det inte kul att se henne gråta och vara helt knäckt efter juryns dom. Visst var det väl fel av juryn att leka med henne istället för att vara uppriktiga och bara skicka hem henne, bara för att göra bra tv.

Men fan, är detta någon nyhet? Hela auditionturnen går ju ut på att juryn ska förnedra de sökande som inte kan sjunga och krossa deras drömmar. Det är väl klart som fan att de överdramatiserar allt för att göra bra TV. Det har de alltid gjort. De lurar de som går vidare att de inte kommer det. De klipper precis när man ska få höra om de är kvar eller inte, det är ju så sjukt uppenbart att de gör pretty much vad som helst för att göra det mer spännande och få fler tittare.

Jag säger inte att juryn gjorde rätt. Jag är bara förvånad över att så många verkligen blir upprörda och förvånade över vad de gjorde.  

Jag vet inte, kanske har jag bara en övercynisk syn på saker. Men jag tycker inte att det är något att bli så himla shockad över.

Kommentarer
Postat av: lelle

Håller med, det är inget nytt. De gör så på alla som ska åka ut, de får gå upp två personer, den ena går vidare, den andra börjar gråta, den andra går också vidare. Inte för att det är "bra" om man ska säga så, men det är inget att bli megaupprörd över.

2009-09-26 @ 20:39:21
Postat av: Anonym

ja, du har så rätt så, de handlar om att vara realistisk. men det där är bara korkat att de gör så

2009-09-27 @ 12:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0