Cheapskate

Jag måste ju ta vara på sommarlovet, tänkte jag idag när jag vaknade vid halv åtta och var pigg. Vad fan, nu måste jag sova. Det är sommarlov. Och helg. Jag FÅR sova. Pucko. Tack för att ögonmasker är uppfunna. Tack vare min blåa så kunde jag sova till 10 i alla fall. Jag kände att jag hade blivit lite cranky om jag hade gått och lagt mig vid halv tre och gått upp vid åtta. För det var så att vi hade gäster tills klockan var tio över ett, och sedan råkade jag ligga och skriva dagbok om vad jag gör om ett år tills klockan var halv tre. Oops.

Nu skulle jag hemskt gärna vilja vara ambitiös som E och köpa kalender till när skolan börjar. Men jag råkade shoppa upp mina sista pengar i borås. Så jag har inte råd att vara ambitiös och köpa en snygg kalender.
Jag får vara cheapskate och köra med ung-08 kalendern vi får i skolan. Exklusivt.

Nu kännner jag att jag kanske borde klä på mig och sminka mig så jag kan gå ut.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0