När man inser vem man egentligen är

Jag tog mig ur soffan till slut! Gick en promenad, stannade för att posta mitt brev, och sedan råkade jag stanna ganska länge på bibblan.
Alltså, jag älskar verkligen biblioteket! Jag gick dit idag för att låna Harry Potter and the Philosopher's Stone. Den fanns inte inne, men jag kom likom ut med fyra andra böcker. Dessutom såg jag kanske tio till som jag ba "åh, måste läsa!" men insåg att jag inte hinner läsa allt på en gång. Jag känner alltid bara "ååh det finns så himla många bra böcker att läsa, måste läsa alla NU" när jag är där. Och det är en rätt fin känsla tycker jag! 

Men jag måste berätta. När jag stod och tittade på alla titlar i hyllorna och bar på typ sex böcker och kände mig som en nörd, så passerade någon random dam som jag råkade få ögonkontakt med. Det roliga med detta var att hon bara "Hej, jobbar du här?" och jag bara.. eh, nej.
Och sen stod jag där med alla mina böcker och illiusionen om att jag såg ut som Blair Waldorf krossades, och ersattes med sanningen: jag ser ut som en bibliotekarie. Japp okej, det är väl bra att man kan få lite självinsikt..



Puss och kram från bibliotekarien!

Kommentarer
Postat av: Linis

HAHAHAHAHHAHA kvällens skratt!!!!!

2012-07-16 @ 22:48:06
URL: http://liinasofias.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0