Min helg

Hej hej hej! Jag har haft en så himla bra ledig helg. Jag och min fina syster gjorde kaoz och städade vardagsrummet med typ Run The World på högsta volym i fredags, och kvällen ägnades i soffan med Gossip Girl precis som jag gillar mest.
På lördagen sov jag ikapp lite grand, lite sliten efter att ha jobbat och stigit upp halv sex fyra dagar i rad. Sov i tolv timmar, lite lagom sådär, gick sedan på promenad i solen och lyssnade på Elsa Billgrens sommarprat. Det var så himla fint, för övrigt!
Planen var sedan att jag skulle städa mitt rum men jag tittade på Downton Abbey och åt godis istället. På kvällen hamnade jag hos bästa fina Hanna, där vi grillade och gjorde världens mest amazing pastasallad, och satt sedan och tittade på film.

Idag tog jag tag i mitt liv lite smått och städade mitt rum. Jag och min syster gjorde en deal, pumpa musik i vardagsrummet och peppa varandra att städa för det var ganska välbehövligt på båda hållen, I tell you. Det har i och för sig tagit hela dagen, men jag börjar se ett slut på det! Mitt rum har inte sett så fint ut på... alltså jag vet inte, ett halvår? Är mycket, mycket stolt. Städade ur min garderob lite smått också, fick en hel del ångest över hur mycket skit jag köper och sedan inte använder. Speciellt nu när jag bara jobbar och sover om dagarna och aldrig orkar ta på mig något annat än svarta leggings och någon ful t-shirt. Jag måste ju ändå gå runt i scrubs när jag jobbar och när jag inte jobbar är jag bara hemma, så vem orkar klä upp sig?

Igår skulle jag ju dock ut i världen och träffa folk, så jag gjorde mig minsann till!


Efter många dagar i typ helsvart kände jag mig mycket mycket piffad och utspökad och fierce och diverse andra positiva adjektiv. Jag kallade looken för Blair Waldorf on crack möter Mimmi Pigg möter en clown.

Nu ska jag ligga i soffan hela kvällen och vara rätt nöjd med mig själv. Jag har tvåhundra gram marabou och en massa Gossip Girl att se, helt okej avslutning på min helg.

PUSS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0