Nervo

Idag har varit himla bra. En sån dag när i stort sett alla lärare har gett upp hoppet på att vi ska lära oss någonting, när det ändå bara är en vecka kvar till avslutning. Så att man hinner gå och köpa glass, sitta i solen, plöstligt bli upphämtad i bil av bästa bästa bästa Hanna som bara sådär fixade körkort idag, en sån dag man får veta att man har MVG i naturkunskap, en sån dag man skippar psykologin för att fixa studentblommor. 

Nu börjar jag dock mest bli nervös. Imorgon klockan sexton och tjugofem tar jag bussen till värnnamo, sätter mig på tåget mot Alvesta, ska byta där till ett mot hässleholm (hur i hela världen ska jag lyckas med det undrar jag först och främst) för att sedan då stiga av i Hässleholm för att slå upp mitt enmannatält (tragiken i det) på Siestafestivalen. Festival känns ju himla bra i och för sig, men å andra sidan, så himla nervös. Jag ska verkligen åka helt själv, vara där helt själv och liksom.. vara funktionär. Ända fram till söndag förmiddag ska jag hänga där, så jag får ju verkligen hoppas att det finns trevliga människor, annars är jag ju ca helt körd.. Dör av narvositet. Men å andra sidan, har hört att man ska våga göra det som man egentligen inte vågar, såatteh.. det lår ju bli en upplevelse i alla fall. 

Shit. I alla fall. Ska fira studenterna lite snabbt på utsläppet och sen åker jag imorgon. Ni får hålla tummarna lika mycket som jag på att jag överlever och har det bra och trevligt osv osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0